Hoivalluksia – kohtaamisen tueksi

Verkkomateriaali ja koulutusvaihtoehdot tiimin itsenäiseen osaamisen kehittämiseen

Hoivalluksia-koulutukset tarjoavat tiimeille käytännönläheistä tukea vuorovaikutusosaamisen kehittämiseen. Itseopiskelumateriaalin avulla tiimit saavat lisää taitoja kohdata asiakkaitaan ja tehdä yhteistyötä arjessa. Voitte valita koulutuksen tason tarpeidenne mukaan. Koulutukset ovat helposti toteutettavissa omalla työpaikalla.

Hoivalluksia

• sopii tiimeille, jotka kohtaavat työssään kommunikoinnissaan tukea tarvitsevia lapsia, nuoria, aikuisia tai ikääntyneitä
  • tarjoaa välineitä lisätä keskustelua yhteisön vuorovaikutuksesta
  • antaa ideoita vuorovaikutuksen vahvistamiseen asiakastyössä
  • auttaa sopimaan käytännön tekoja, joilla yhteisössä jo olevaa hyvää vuorovaikutusta saadaan lisää arjen kohtaamisiin.

Hoivalluksia-koulutusvaihtoehdot

Perus: Tiimin itsenäiseen osaamisen kehittämiseen

Tiimi saa käyttöönsä koko Hoivalluksia-verkkomateriaalin kuudeksi kuukaudeksi. Hoivalluksia sisältää seitsemän kokousta, keskustelua virittäviä kysymyksiä ja esimerkkivideoita erilaisista vuorovaikutustilanteista. Kokousten teemat on nimetty viiden osaavan kumppanuuden elementin mukaan: läsnäolo, odottaminen, vastaaminen, ilmaisun mukauttaminen ja tarkistaminen (LOVIT).

Tiimi valitsee puheenjohtajan, järjestää kokoukset itsenäisesti ja keskustelee yhteisönsä hyvistä vuorovaikutuskäytännöistä. Osallistujat kehittävät vuorovaikutustaitojaan suunnitelmallisesti ja voimavaralähtöisesti.

Hinta 600 euroa, mahdollisuus ostaa jatkoaikaa (6kk) 400 eurolla.

Plus: Tukea puheenjohtajille

Tikoteekki tarjoaa lisäksi tiimien puheenjohtajille kaksi 45 minuutin Teams-konsultaatiota. Ensimmäisessä tapaamisessa puheenjohtajat voivat tutustua Hoivalluksia-verkkomateriaaliin, kokousten sisältöihin ja käytäntöihin sekä keskustelua edistäviin yhteistyötapoihin. Toinen konsultaatiotapaaminen voidaan järjestää Hoivalluksia-verkkokurssin aikana tai sen jälkeen.

Hoivalluksia-verkkomateriaalin kanssa yhteensä 1000 euroa. Konsultaatioiden hinta 2 x 200 euroa.

Ekstra: Lisää ymmärrystä vuorovaikutuksesta

Tikoteekki tarjoaa tiimin jäsenille orientoivan Yhdessä ymmärtäen -koulutuksen (2,5 tuntia) ennen Hoivalluksia-verkkokurssia. Koulutus järjestetään Teams-alustalla.

Koulutus tutustuttaa työntekijät onnistuneen vuorovaikutuksen (LOVIT) periaatteisiin ja kommunikoinnin perustan vahvistamiseen. Koulutuksessa keskitytään siihen, miten työntekijä voi kehittää omaa vuorovaikutustaan ja hyödyntää vahvuuksiaan eri tilanteissa, riippumatta asiakkaan kommunikointitavasta tai -välineistä. Koulutukseen sisältyy myös HYP-toimintamallin esittely sekä käytännön harjoituksia HYP-hetkien toteuttamiseen asiakkaiden kanssa. Osallistujia ohjataan videoimaan onnistuneita vuorovaikutustuokioita asiakkaidensa kanssa ja hyödyntämään videoitaan Hoivalluksia-verkkokurssilla.

Yhdessä ymmärtäen -koulutus noin kahdeksalle työntekijälle 800 euroa, Hoivalluksia-verkkomateriaalin kassa yhteensä 1400 euroa.

Super: Timanttinen tiimi

Super yhdistää kaikki Hoivalluksia-koulutuksien tasot (Perus, Plus ja Ekstra) ja on kokonaisvaltainen ratkaisu työyhteisön vuorovaikutusosaamisen kehittämiseen.

Tiimi saa käyttöönsä Hoivalluksia-verkkomateriaalin kuudeksi kuukaudeksi itsenäiseen työskentelyyn, kaksi puheenjohtajille suunnattua konsultointitapaamista sekä Yhdessä ymmärtäen -koulutuksen. Super-kokonaisuus tukee tiimiä tavoitteellisesti alusta loppuun ja auttaa syventämään ymmärrystä vuorovaikutuksesta ja sen merkityksestä asiakastyössä.

Sisältää orientoivan koulutuksen, kaksi konsultaatiota puheenjohtajille ja Hoivalluksia-verkkomateriaalin, yhteensä 1800 euroa.

Tiedustelut Hoivalluksia-koulutuksista: katja burakoff(at)kvl.fi tai 09-3480 9363 tai puh. 09-3480 9370 (Tikoteekin toimisto)