Kehitysvammaliiton tavoitteena on, että kehitysvammainen ihminen voi elää hyvää elämää.
Tähän tavoitteeseen pyrimme esimerkiksi seuraavilla tavoilla:
Teemme yhteistyötä seuraavien tahojen kanssa:
Periaatteemme on, että jokaisen ihmisen elämä on arvokas.
Kehitysvammaliiton jäsenet ovat kannatusjäseniä tai varsinaisia jäseniä. Varsinaiset jäsenet ovat kehitysvammapalvelujen tuottajia ja esimerkiksi alan järjestöjä tai kuntayhtymiä. Kannatusjäseneksi voi liittyä kuka tahansa yksityinen henkilö.
Kehitysvammaliitto on perustettu vuonna 1952. Toimintaa rahoittaa pääasiassa Raha-automaattiyhdistys eli RAY.
Kehitysvammaliiton puheenjohtaja on johtaja Päivi Hiltunen. Liittovaltuuston puheenjohtaja on kunnallisneuvos Sakari Nuutinen. Toiminnanjohtaja on Veli-Pekka Sinervuo.
Päivitetty 2.6.2009.